Cesta do nitra

15.03.2020

Začátek letošního roku jsem jela v pomalejším tempu, cítila jsem, že si potřebuji dopřát jít v trochu více do nitra a jít více do hloubky. Uzavírala jsem vše, co bylo třeba mnohem déle, než jsem měla roky předešlé a cítila jsem, že je úplně v pořádku dopřát si ten čas, netlačit na sebe a dovolit si být mnohem více sama se sebou.

Při sestupu jsem se snažila jít do mnohem větší hloubky a spolu s tím jsem si dovolila spojit se se všemi odpověďmi a zároveň si potvrdit, zda ta cesta, po které jsem se vydala je správná a zda případně není třeba změnit směr.

Mnohem více silněji jsem si začala uvědomovat, jak je důležité spojit se i se svými emocemi, se vším, co se v mém životě odehrává a zároveň si dovolit upevnit své hranice a slovo ne. Vím, že již nechci potlačovat nic z toho, co se mi zrovna nechce řešit.

V momentě, kdy jsem měla pocit, že se to intenzivní zkoumání mého nitra a všech odpovědí blíží ke konci a budu moci vystoupit z té imaginární ulity, pak zavelel život a vládou ČR byl vyhlášen nouzový stav a spolu s tím i omezení offline aktivit, které pořádám. Ano, nejprve jsem se trochu zalekla, ale pak mi došlo že buď se tím strachem nechám pohltit, nebo tuto situaci uchopím z druhé strany a dovolím si ještě chvíli a možná ještě o trochu víc být sama se sebou. Sama za sebe volím tu druhou variantu.

Využijte této situace i vy ve svůj vlastní prospěch - rozhodně není sobecké věnovat více času sami sobě. A kdy jindy když ne právě teď, když nám život přihrál zrovna tuto (ano, uznávám, ne zrovna příjemnou) situaci, ale vnímám to jako varování. Většina z nás má tendenci v běžném životě pořád někam chvátat, za něčím letět, pečovat o druhé a přitom zapomínáme na sebe. Však sebeláska voní. Právě teď je i ideální šance na to pustit i do aktivit, které jsme stále odkládali - znám lidi, kteří neustále odkládají některý z online kurzů nebo individuální online sezení po skypu - proč se do toho nepustit právě teď?

Dopřejme si čas na sebe - a nejen v tomto náročném období. Není sobecké si na sebe každý večer udělat krátkou chvíli s knihou, u cvičení, u nějakého online kurzu, klidně i u čaje a jen tak být, kdy můžeme naši mysl vypnout. Každému z nás k tomu vypnutí mysli pomáhá něco samotného - mě samotné, nejen v tomto náročném období, například pomáhá věnovat se chvíli meditaci, dechovým cvičením či čtení knihy. A pokud to jen jde, tak se třeba projít sama se sebou v přírodě a užívat si toho přítomného okamžiku.